Historie

2010 -2011

Bouw van de Green Bullit: Frame met wielen gekocht van pullingteam Admiraal en motor met versnellingsbak en cardan-as aangeschaft en opgebouwd. Motor gereviseerd en opgebouwd door Ewout van Steensel van de Bad Habit, met andere brandstofpomp e.d. Body van de Kever erop gebouwd.
De Green Bullit is een feit!

 

2012

Green Bullit ten tonele bij Stichting Full-Pull autotrek in de Hoekse Waard en daarbuiten. De eerste runs waren op Koninginnedag. Bestuurd door Jan-Kees Scherpenisse en Jan Boekee. Jos Molendijk bij het team gekomen als monteur.

 

2012

Bij de NTTO begonnen te rijden, dit jaar alleen als demo samen met Poison Ducky en Bad News. Dit jaar is Govert Boekee bij het team gekomen en heeft Arie Knoot erbij betrokken.

 

2013 - 2014

Het winterseizoen van begonnen met strippen van de body om geheel te worden opgeknapt gespoten in de huidige kleur stelling. Kees-Arie Visser, Leon Dam en Jaco Boekee zijn bij het team gekomen en Martin Daane en Richard Knook hebben veel met de restauratie van de body geholpen!

 

2014

Geheel in nieuwe stijl met nieuwe sponsoren aan de start in seizoen 2014. Met een andere turbo en gewijzigd inlaattraject.

2015

In 2015 hebben we een nog grotere turbo en een elektrische brandstof opvoerpomp gemonteerd. Tevens zijn we met de gewichtsverdeling gaan spelen. Dit jaar is Conno Boekee tot het team toegetreden. Dit jaar zijn we NEDERLANDS KAMPIOEN LIGHT TWO WHEEL DRIVE 2015 geworden!

 

2016

Dit jaar is de koppakking tot 2 keer toe gesneuveld, wat veroorzaakt werd door een te kleine uitlaat doorgang van de turbo, een groter turbo slakkenhuis heeft hier voor de oplossing gezorgd. Rob Snijders is bij het team gekomen.

 

2017

In 2017 hebben we geprobeerd met zoveel mogelijk het gewicht op de vooras te verplaatsen, in de vijfde versnelling te gaan rijden. Dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd, maar wel een derde plaats in het algemeen klassement! Govert Boekee heeft helaas ons team verlaten wegens tijdgebrek. Bart van Rij is eind van het jaar toegetreden als nieuw teamlid.

 

2018

In 2018 zijn we met een ander differentieel gaan rijden, de vierde versnelling werd nu 3,5. Met maar 2 wedstrijden in het begin van het jaar, was het een lastige start. Maar gelukkig volgden er nog 3 wedstrijden in de kalender. Met wat experimenten zijn er de laatste 2 wedstrijden toch nog een 3e en 2e plaats behaald.

2019

2019 is het jaar van de nieuwe turbo! De Holset HX40 maakt plaats voor een Borg Warner S300SX.                   Helaas heeft Jaco Boekee het team verlaten i.v.m. andere drukke bezigheden. Door constante prestaties te leveren zijn we in de competitie eindstand derde geworden.

2020

2020 is het Corona jaar.... helaas waren alle wedstrijden dit jaar gecanceld. Op de test en tune dag van 13 september konden we helaas niet aanwezig zijn. Aan het eind van het seizoen is Dennis Speijer toegetreden tot ons team. In de winter gaan we een datalogger inbouwen om zo verder stappen te kunnen zetten.

2021

2021 hebben we één wedstrijd gereden in Alphen, en met de datalogger data verzameld. Op de wedstrijd van Eext is onze klasse geannuleerd en voor de wedstrijd van Made waren we nog niet klaar met de datalogger. Op het laatst kwam de wedstrijd in Assen er nog bij, waar we een hele mooie eerste plaats behaalden! Helaas zijn er mede door de Corona pandemie een aantal teamleden afgehaakt, te weten: Leen de Roode, Bart van Rij en Leon Dam.

 

2022

In de winter van 2021 - 2022 hebben we een nieuwe nokkenas (stage 3) met bijbehorende stoter-bussen en stangen gemonteerd. De plunjers in de brandstofpomp zijn vergroot en de nozzles in de verstuivers zijn aangepast. Daarnaast is het uitlaat slakkenhuis van de turbo vervangen voor een iets grotere. Arjen Hoogendijk is bij het team gekomen en Dennis Speijer heeft het team verlaten. Dit seizoen zijn we als tweede in het klassement geëindigd.

 

2023

In het winterseizoen 2022-2023 hebben we een grote uitdaging: Gewicht besparen! Allerlei onderdelen worden er onder de loep genomen om zo licht mogelijk te worden.