Historie

2010 -2011

Bouw van de Green Bullit: Frame met wielen gekocht van pullingteam Admiraal en motor met versnellingsbak en cardan-as aangeschaft en opgebouwd. Motor gereviseerd en opgebouwd door Ewout van Steensel van de Bad Habit, met andere brandstofpomp e.d. Body van de Kever erop gebouwd.
De Green Bullit is een feit!

 

2012

Green Bullit ten tonele bij Stichting Full-Pull autotrek in de Hoekse Waard en daarbuiten. De eerste runs waren op Koninginnedag. Bestuurd door Jan-Kees Scherpenisse en Jan Boekee. Jos Molendijk bij het team gekomen als monteur.

 

2012

Bij de NTTO begonnen te rijden, dit jaar alleen als demo samen met Poison Ducky en Bad News. Dit jaar is Govert Boekee bij het team gekomen en heeft Arie Knoot erbij betrokken.

 

2013 - 2014

Het winterseizoen van begonnen met strippen van de body om geheel te worden opgeknapt gespoten in de huidige kleur stelling. Kees-Arie Visser, Leon Dam en Jaco Boekee zijn bij het team gekomen en Martin Daane en Richard Knook hebben veel met de restauratie van de body geholpen!

 

2014

Geheel in nieuwe stijl met nieuwe sponsoren aan de start in seizoen 2014. Met een andere turbo en gewijzigd inlaattraject.

2015

In 2015 hebben we een andere turbo en een elektrische brandstofpomp gemonteerd. Tevens zijn we met de gewichtsverdeling gaan spelen. Dit jaar is Conno Boekee tot het team toegetreden. Dit jaar zijn we NEDERLANDS KAMPIOEN LIGHT TWO WHEEL DRIVE 2015 geworden!

 

2016

Dit jaar is de koppakking tot 2 keer toe gesneuveld, wat veroorzaakt werd door een te kleine uitlaat doorgang van de turbo, een groter turbo slakkenhuis heeft hier voor de oplossing gezorgd. Rob Snijders is bij het team gekomen.

 

2017

In 2017 hebben we geprobeerd met zoveel mogelijk het gewicht op de vooras te verplaatsen, in de vijfde versnelling te gaan rijden. Dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd, maar wel een derde plaats in het algemeen klassement! Govert Boekee heeft helaas ons team verlaten wegens tijdgebrek. Bart van Rij is eind van het jaar toegetreden als nieuw teamlid.

 

2018

In 2018 zijn we met een ander differentieel gaan rijden, de vierde versnelling werd nu 3,5. Met maar 2 wedstrijden in het begin van het jaar, was het een lastige start. Maar gelukkig volgden er nog 3 wedstrijden in de kalender. Met wat experimenten zijn er de laatste 2 wedstrijden toch nog een 3e en 2e plaats behaald.