Wedstrijd uitslagen
Tzum 14-09-2024
Daar waren we dan in Tzum, een mooie baan voor het zicht en stralend mooi weer. Kees-Arie Visser zou “op de bok” gaan en de laatste wedstrijd van het seizoen rijden om de derde plek in het kampioenschap veilig te stellen. We waren redelijk op tijd, tegenwind…… en met alle wind in de zeilen gelost en de motor warm gedraaid. We kwamen over de weegbrug en Kees-Arie hoefde niet nog effe naar de wc want we wogen exact 1.650 kg. Dat was mooi en konden we na de weegbrug en de controle, naar Parc ferme. We waren snel aan de beurt. Als derde auto zouden we rijden. Kees-Arie had er zin in. Maar op 1 of andere manier had de laptop geen zin en gaf geen toerental aan op het scherm . Geen nood we hebben nog een 2e meter. Een olie gedempte turbo drukmeter. Als die 2.5 bar aangeeft na de de koppeling te op te laten komen ging het ook. En zo geschiedde. Het oprijden ging netjes …alleen die achteruit versnelling kiezen is wat lastig. Enfin. We waren aangehaakt en na de groene vlag ging die mooi van kiet. Helaas wel een spoortje in de baan te pakken, maar dat mocht niet deren. Een nette 103 meter op de klok. En hadden we een finale plek bemachtigd. De 2e run ging minder omdat Kees-Arie de turbo niet op druk kreeg. Wel een motor toerental van 3000 maar ja, dan die turbo druk nog even opbouwen d.m.v de koppeling te gebruiken.
Het kampioenschap
Een enerverend seizoen in de LTWD klasse is vandaag afgesloten met een derde plek Een podium pakken op de wedstrijden zat er eigenlijk altijd wel in. Maar om kampioen te worden is het nog steeds een lastig haalbaar plekje. We strijden met de kopgroep om iedere centimeter grond. Tja en als je dan wel is 8 cm te kort komt. Is dat toch weer best “een stukkie”. We hebben genoten, lekker gegeten, goede gesprekken plezier gehad en stevige technische discussies zijn uitgesproken. We weten wat ons te doen staat komende winterwerk.
Komt u ons een keer bezoeken op 1 van de sleutelsavonden? De koffie staat klaar!
Bedankt alle support en tot volgend seizoen
Nr | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Bimmendur | F.P. | 105.73 |
2 | Dutch Viper | F.P. | 101.23 |
3 | Mien Masjien | F.P. | 98.93 |
4 | Green Bullit | 103.19 | 15.13 |
5 | Poison Ducky | 97.75 |
Alphen 31-08-2024
Alphen was het laatste pulling weekend deze maand. Met een ruim scala aan grand national, farmstock en trucks werd dit 40 jarig jubileum gevierd met 2 zware banen waar menig deelnemer zich op verkeek. En wat ook het nodige spektakel gaf. Ook werden er voor een paar klassen de eerste definitieve competitiepunten verdeeld.
Nr. | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 95.26 | 101.19 |
2 | Mien Masjien | 94.61 | 97.97 |
3 | Dutch Viper | 96.17 | 97.75 |
4 | Green Bullit | 94.14 | 92.60 |
5 | Poison Ducky | 85.42 | |
6 | Lucille | 78.12 |
Knutwil 09 en 10-08-2024
Op de wedstrijd in Made werden we uitgenodigd om een demo wedstrijd in Zwitserland te gaan rijden. Wij ? in Zwitserland ?, ja echt waar. Nou wat vonden we wel wat. En zo geschiede. Op vrijdag de 9e augustus zijn we in de vroege ochtend ( lees 03:45H ) weggereden naar Knutwil. Zo'n 772 km verder dan Oud-Beijerland. We hadden deze keer geen Dodge V8 op LPG als vervoersmiddel maar een BMW X3 2.0 uitvoering tot onze beschikking. Qua wet en regelgeving ging dat precies en hadden 13kg laadvermogen over……De gevulde koeken en pakken hagelslag moesten dus thuis blijven.
Het was best nog een lange rit zo, en buiten was het erg warm. Zo’n 23 – 28 graden. Na een aantal tussenstops kwamen we in de middag rond 14:30 aan in Knutwil. We werden zeer enthousiast ontvangen door de Zwitsers. Luid klappend en zwaaiend reden we langs de hekken naar binnen. Er werd een mooi stukje weiland toegewezen. Maar toen kwam het…. Alles is scheef. We stonden immers op een grote berg en daar loopt niet alles vlak zoals in Nederland. Met de wielkeggen van de aanhangers kon de GB netjes vast gezet worden in het gras. Enfin…. Op de vrijdagavond rond 21:00h waren we aan de beurt.
En wat een show!, met felle grote LED lampen die groen schenen en luid commentaar van de “speaker man aldaar werden we welkom geheten. De speaker man heet daar “De Voice of RACE”. We starten als 2e en het oprijden was al een feestje. Wat een hoeveelheid publiek, het stond helemaal vol en de Zwitsers floten en joelden al van enthousiasme. Helaas ging de eerste start niet optimaal ( wat een grip ! ) en bleef er een grote rookpluim tot gevolg met een luid Owwwwwwww als resultaat. Maar niet getreurd, we konden opnieuw starten. Ik was van plan als een PROSTOCK op te gaan toeren en dan de motor helemaal terug te laten zakken in toeren en dan vol weg te gaan. Helaas was de koppeling het daar niet mee eens. Met deze “foute” start dus als gevolg…
Enfin…. We werden 2 mtr terug gesleept en daar gingen we weer. Optoeren tot de druk meter 2 bar turbo druk aan gaf en dan de koppeling laten opkomen en zodra die aangreep, alles los en de gas hendel VOL naar voren. Nou !!!!, daar ging die hoor. Brullen met die Cummins!!. Het publiek vond het SUPER, een kever met een diesel en wat voor één.
Net voor de 100 mtr kwamen we al uitspinnend tot stilstand. Het was gewoon ene mooie run en de m stond er mooi op. Na de run netjes terug gebracht en de GB weer gereed gemaakt voor de volgende run op zaterdagochtend. Helaas werd de zaterdag niks, i.v.m. een kapotte sleepwagen. We hebben er met elkaar nog een paar mooie dagen aan beleef en nog een dag rond gereden in de omgeving. We hebben nog gezwommen in een Meer en in de rivier de AARE, een grote kerk bezocht, een steengroeve, een bos en terrein gereden met de BMW… maar dat was omdat de voorzitter weer is niet de gebaande wegen nam en zo nodig een kortere route dacht te vinden.. Maar met de stuurmanskunsten van Reinier ( knopje hil-hold ….en 1v die me nu niet even te binnen schiet…) is veel gebruikt.
Op maandag avond de 11e kwamen we weer veilig aan in NL en smaakte dit avontuur naar meer…..
Wordt vervolgd.
IJzendoorn 19-07-2024
Vrijdag avond was het weer tijd voor de wedstrijd in IJzendoorn, ouderwets zoals het gaat is het tot 7 uur lekker rustig, maar rond half 8 een rij voor de biertap. Twee banen met best wel uiterste klassen van elkaar. Een ding was wel zeker, IJzendoorn staat altijd garant voor een bijzondere wedstrijd, maar dan net ff anders dan anders.
Light Two Wheel Drives
Even was het tijd om IJzendoorn op de grondvesten te laten schudden met wat mooie V8 geluiden. Met het opkomende maantje was het een genot om deze kleine machines te zien binnen deze groeiende klasse. Green Bullit had de proeftrek en werd na de proeftrek de sleepwagen lichter gezet. Bimmendur zette er een mooie run achteraan en bleef de sleepwagen zo staan. Ook Poison Ducky zette een mooie run neer maar komt toch echt wat pk's te kort. Mien Masjien werd vandaag gereden door een oude rot in het vak, Eize Wanninge had vroeger ook met de autotrek meegedaan en wilde laten zien dat hij het nog niet verleerd was. Dit bleek ook zo te zijn want hij nam Mien Masjien mee naar de finale. Als laatste was. het aan Dutch Viper om een mooie kwalificatie run neer te zetten, echter lukte dit niet helemaal op de nieuwe bandjes. Green Bullit had een proeftrek gereden voor een zwaardere sleepwagen dus was het een finale van vier. Green Bullit mocht als eerste aanvangen en zette een afstand neer van 88.59, Bimmendur ging hier overheen met 2,5 meter. De oude rot in het vak op Mien Masjien was het nog niet verleerd en reed behoedzaam tussen Green Bullit en Bimmendur in. Patrick zette de Dutch Viper in de goede sporen en had toch nog iets gedaan aan de nieuwe bandjes waardoor deze ineens 6 meter verder reed dan zijn kwalificaties en de eerste plek pakte met ruim vier meter verschil ten opzichte van Bimmendur. Eerste plaats voor de Dutch Viper, gevolgd door Bimmendur en Mien Masjien.
Bron: NTTO
Nr. | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Dutch Viper | 88.97 | 94.91 |
2 | Bimmendur | 92.93 | 90.99 |
3 | Mien Masjien | 90.40 | 88.78 |
4 | Green Bullit | 91.04 | 88.59 |
5 | Poison Ducky | 85.29 |
Putten 12-07-2024
De wedstrijd organisatie heeft diverse klasses moeten schrappen i.v.m. met de vele regenval, helaas was onze klasse daar ook bij.
De hele dag hing het er om of de wedstrijd in Putten door zou gaan door de zoveelste regenbui. Het ging door, maar de de organisatie was genoodzaakt wat klassen te schrappen. De klassen die wel door konden gaan werden met een floating finish gereden. met onder andere een volledig Eurocup Supersport 3.6 ton klasse stond er genoeg op het spel om de wedstrijd toch door te laten gaan. Aan het publiek lag het niet, veel bezoekers waren ondanks het herfstachtige weer massaal gekomen naar Strand Nulde waar we een zeer mooie avond voorgeschoteld kregen.
Eext 06-07-2024
In het Drentse Eext waren de condities niet makkelijk. De opgebrachte vette Groningse klei was door de omstandigheden te vochtig en bood in de eerste 30 meter weinig grip. De rijders moesten met beleid wegrijden om de motor niet over de huizen te jagen. Het was als rijden op eieren, zoals Oscar van de Vinne van Let's Try het zo mooi uitdrukte. Overtrekkende regenbuien zorgden voor een aantal onderbrekingen. Toch liep de wedstrijd niet meer dan een uur uit op het beoogde tijdschema.
Light Two Wheel Drives
Het grootste nieuws in deze klasse was het debuut van Lucille. De prachtige ooit door Arend van Opstal en zijn kompanen gebouwde zwarte machine werd na het overlijden van de teamchef overgenomen en verder afgebouwd door Johan de Fles. De Chevrolet stond nog rijk afgesteld en de bandenspanning was wellicht wat te laag waardoor het een springerige run werd. Maar de kop is eraf en de klasse is een mooie machine rijker. Mien Masjien scoorde weinig punten omdat de motor afsloeg en niet weer aan de praat was te krijgen. Poison Ducky maakte met de reserve motor twee mooie runs die maar 6 centimeter van elkaar scheelde. Dutch Viper eindigde in de pull off helemaal scheef voor de sleepwagen, al kon Green Bullit daar niet van profiteren. Bimmendur ging in een mooie wheelie onbedreigd naar de overwinning.
Bron: NTTO
Nr. | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 91.55 | 94.20 |
2 | Dutch Viper | 83.20 | 91.35 |
3 | Green Bullit | 90.07 | 89.30 |
4 | Poison Ducky | 81.10 | 81.04 |
5 | Lucille | 48.37 | |
6 | Mien Masjien | DNS |
Hoeven 29-06-2024
Voor het eerst in jaren werd de wedstrijd in het Brabantse Hoeven op een zaterdag verreden, waar dat voorheen op een zondag was. Wederom dezelfde bijzondere locatie, het beloofde een mooie dag tractorpulling te worden. De barmensen waren goed opgewarmd, het kon wel eens druk gaan worden met temperaturen eind twintig graden. Een fraai programma, met daarin enkele Grand National- en Farmstock klasses, zou de dag compleet maken. Voortvarend ging de wedstrijd van start met de kleinste klasse binnen de NTTO: de (Light) Compact Diesels. Vervolgens de 2,5t sport. Geen wolkje aan de lucht op dit goed georganiseerde evenement... totdat... het ineens begon te druppelen. Een korte regenpauze volgde. Helaas leek er ook in de vooravond nog een flinke bui aan te komen: door goed schakelen van de organisatie werd het tempo opgeschroefd. Rond de klok van 19.00 uur werd het zeil weer op de baan gelegd waarna een lange regenpauze volgde. Na een pauze van een kleine twee uur kon het programma toch volledig worden afgewerkt.
Light Two Wheel Drives
Vanaf deze klasse zou alles in Floating Finish verreden worden. Dit in verband met de naderende regenbuien die zich zeer onvoorspelbaar gedragen. De proeftrek kwam op naam van de Mien Masjien, deze kwam niet van de plaats en liet zich voor de zekerheid wegslepen. Het was aan Green Bullit om te laten zien wat de afstelling van de sleepwagen zou betekenen. Een dijk van een run met een makkelijke full pull volgde. Conclusie: sleepwagen gaat zwaarder. Nieuwe proeftrek voor het experimenterende team Poison Ducky. Aan alles is te zien dat er gewicht is toegevoegd aan de sleepwagen. Gezien de omstandigheden een uitstekende run met een afstand van 90,32m. als gevolg. Eens zien wat de huidige leider van het klassement hierop te antwoorden heeft. Dutch Viper begon erg bokkend aan de run, waarbij er een te grote belasting op het achterstel van de auto kwam. Gevolg is dat de velg door de band trekt, die is afgeschreven. Een aanspraak op een podiumplaats ook. Een perfecte balans was er wel voor Bimmendur, die met een run uit het boekje een afstand liet noteren van 110,58m. Mien Masjien, een concurrent voor die afstand, was vervolgens aan de beurt. De balans was het enige wat ontbrak, daardoor ook kostbare meters. 98,50m. is op dit moment goed voor een derde plaats. Green Bullit en Poison Ducky doen de proeftrek over. De eerstgenoemde laat wederom zien de zaken goed op orde te hebben. Met een overtuigende run werd de tweede plaats veroverd. Poison Ducky komt 18cm verder dan de eerste run, die identiek oogde. Vierde plaats. Een eerste plaats voor Bimmendur, de middelste trede is voor Green Bullit en derde plaats voor Mien Masjien.
Bron: NTTO
Nr | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 110.58 | |
2 | Green Bullit | 107.70 | |
3 | Mien Masjien | 98.50 | |
4 | Poison Ducky | 90.50 | |
5 | Dutch Viper | 58.48 |
Made 16-06-2024
Na de start op de vrijdagmiddag was het zaterdag om 14:30 tijd om aan de 17 klassen op de Madense banen te laten zien wie de sterkste was. De start was met de eerste 3 klassen op alle 3 de banen met floating finish. Na een regenbuitje werd de avond onder het zonnetje afgesloten. De Amerkaanse gasten gaven nog een mooie demo met de The Special. De diesel superstock die de nodige aandacht trok en de Spending Their Inheritance reed mee tussen de mini unlimiteds. Een mooie uitverkochte dag met voor ieder wat wils.
Light Two Wheel Drives
De 2e klasse op baan 3 waren de Light Two Wheel Drives. De klasse is verreden in Floating Finish omdat er regen was voorspeld, dus tijd winnen door maar 1x te rijden. De sleepwagen werd gewisseld en Poison Ducky had de proeftrek en kwam voorbij de 90 meter. Waarna de sleepwagen bleef staan. Bimmendûr was als 2e aan de beurt maar die had een onstuimige run waardoor deze buiten de baan raakte wat helaas diskwalificatie opleverde. Mien Masjien ging ruim voorbij aan de rest en met 103,48m was dit goed voor de 1e plaats. Green Bullit mocht laten zien wat de diesel kon en kwam op 99,17m en mocht de 2e plaats op het podium innemen. Dutch Viper moest van het gas af om niet op de lijn terecht te komen en kwam tot 96,99m wat even zo goed was voor de 3e plaats op het podium. Poison Ducky deed de proeftrek over en kwam nu op 88.93m wat buiten het podium was.
Bton: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 103.48 | |
2 | Green Bullit | 99.17 | |
3 | Dutch Viper | 96.99 | |
4 | Poison Ducky | 88.93 | |
5 | Bimmendur | DISK |
Loerbeek 25-05-2024
Helaas voor de organisatie was de regen een spelbreker voor de vrijdag avond. En kon de de wedstrijd van vrijdag avond niet doorgaan. Met man en macht was er van alles aan gedaan om de wedstrijd op zaterdags wel te laten slagen. Dat er hier en daar een plasje water aan de zij kant van de baan lag deed niks onder van de baan die er strak onder het zeil vandaan kwam. Hulde aan de organisatie van Loerbeek Het publiek kon zich prima vermaken tijdens de wedstrijd.
Light Two Wheel Drives
Na de proeftrek van Green Bullit werd de sleepwagen iets zwaarder afgesteld. Bimmendur reed vervolgens de eerste fullpull. Dutch Viper kwam net een paar cm te kort voor een fullpull. Poison Ducky kon zich niet bij de scharen. Mien Masjien reed zich knap naar een fullpull. Green Bullit reed ook met een zwaarder afgestelde sleepwagen een fullpull. In de finale reed Bimmendur een mooie afstand neer waar de rest zich op stuk kon bijten. Dutch Viper ging hier maar net aan voorbij. Mien Masjien bleef hier ruim achter steken. Als laatste van de finalisten reed de Green Bullit zich naar een derde plaats.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Dutch viper | 99.83 | 92.76 |
2 | Bimmendur | F.P. | 92.43 |
3 | Green Bullit | F.P. | 90.65 |
4 | Mien Masjien | F.P. | 89.03 |
5 | Poison Ducky | 90.29 |
Oudenhoorn 09-05-2024
Na vele berichten van regen de afgelopen weken was er de vraag of de wedstrijd door zou gaan. Alle zeilen werden door de vele vrijwilligers bijgezet om er een mooie wedstrijd neer te zetten. In een anders ingedeelde Nobel-Arena
mochten 6 Grand National klassen strijden voor de competitiepunten. In een volle arena was het genieten voor het publiek en de deelnemers om na vele afgelaste wedstrijden weer langs de baan te staan in het warme zonnetje.
Ook waren er nog een paar mooie demo- en testruns met trucks, light modifieds en een tweetal prostocks.
De Light Two Wheel Drives opende de wedstrijd in Oudenhoorn. Dutch Viper naam de meeste punten mee naar huis en opende de competitie.
Dutch Viper had de proeftrek. De auto had ook last van koersgevoeligheid. Poison Ducky had de 2e proeftrek maar koos wel een hele ferme versnelling. Sleepwagen bleef zo staan. Mien Masjien had de eerste officiële reed een prachtige run met een prachtige balans. Bimmendur reed net iets veder dan Mien Masjien en reed hem met een iets mindere balans wel de finale in. Green Bullit in een nieuwe kleur reed hem naar de verste finale waardige afstand. Dutch Viper deed zijn proeftrek over maar de balans zat er niet in en reed hij naar een 4e finale waardige afstand maar lag wel op de schop. Poison Ducky deed de proeftrek over maar kwam niet aan een finale waardige afstand. Hierdoor bleef Dutch Viper in de finale. Finale tijd! De voet van de sleepwagen viel 10 meter eerder. Mien Masjien mocht hem aftrappen en deed dat met een keurige balans en reed naar een afstand van 95,01 met waar de rest zich op mocht richten. Bimmendur kon hem tussen de lijntjes houden maar de gaskleppen gingen niet helemaal open waardoor hij weinig lucht kreeg, ook bleef hij onder de afstand van Mien Masjien. Green Bullit reed keurig netjes over de afstand heen van Mien Masjien en nam de leiding over. Dutch Viper nam met een prachtige balans de leiding met bijna 10 meter over wat een run was dit.
Bron: NTTO
NR | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Dutch Viper | 93.97 | 106.20 |
2 | Green Bullit | 99.83 | 96.56 |
3 | Mien Masjien | 98.06 | 95.01 |
4 | Bimmendur | 99.04 | 88.60 |
5 | Poison Ducky | 32.46 |
Oud-Gastel 04-05-2024
Door de hevige regenval van de laatste dagen helaas afgelast.
COMPETITIE KAMPIOENEN NATIONAL 2023
De NTTO feliciteert de winnaars van de Light Two Wheel Drive klasse! 1. Mien Masjien
2. Dutch Viper
3. Green Bullit
Zaterdag 02-09-2023 is in Tzum de prijsuitreiking na afloop van de wedstrijd geweest.
Competitie uitslag van 2023
Nummer | Deelnemer | Oud-Gastel | Loerbeek | Made | Eext | IJzendoorn | Montfoort | Alphen | Tzum | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 17 | 20 | 20 | 14 | 17 | 14 | 13 | 20 | 135 |
2 | Dutch Viper | 14 | 13 | 14 | 20 | 20 | 17 | 13 | 17 | 128 |
3 | Green Bullit | 15 | 17 | 15 | 15 | 15 | 20 | 13 | 14 | 124 |
4 | Poison Ducky | 13 | 15 | 17 | 17 | 13 | 15 | 13 | 13 | 116 |
5 | Bimmendur | 20 | 14 | -- | 13 | 14 | 13 | 13 | 15 | 102 |
Tzum 02-09-2023
Onze klasse had de afsluitende en beslissende wedstrijd in Tzum, met de halve klasse die nog kampioen kon worden, de beste kaarten vooraf waren voor de stalgenoten uit Elburg, Mien Masjien en Dutch Viper. Met in eerste instantie vier deelnemers die met een full pull de finale wisten te bereiken, alleen Dutch Viper wist door een flinke koerscorrectie de 100 meter niet behalen. Dit betekende meteen dat het kampioenschap ook buiten bereik kwam, het bleek echter dat de noodstop onbedoeld getrokken was waarna de Opel uit Elburg alsnog een run mocht maken en nu wel rechtuit over de full pull lijn ging.
Green Bullit opende de finale, de Cummins Kever trok bij de 70 meter naar de linkerkant waarna de remactie er voor zorgde dat de snelheid er uit ging en het vermogen ook weg viel. Bimmendûr ging aan het eind van de rechte run nog wel richting rechter krijtlijn en eindige een paar meter verder. Mien Masjien ging als de derde starter duidelijk over de afstand van de voorgangers heen, nadat Poison Ducky die afstand niet wist te verbeteren had Mien Masjien ook genoeg punten om het kampioenschap op te mogen eisen. Dutch Viper kwam in een ietwat onstuimige run nog wel dicht in de buurt van de van de stalgenoot maar eindigde zowel op de baan als in de eindstand op de tweede plaats. De enige diesel in de klasse, Green Bullit legde beslag op de derde plaats in de competitie. Het bewees eens maar weer een sterk aan elkaar gewaagde klasse te zijn.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | F.P. | 100.17 |
2 | Dutch Viper | F.P. | 100.02 |
3 | Bimmendur | F.P. | 94.76 |
4 | Green Bullit | F.P. | 92.40 |
5 | Poison Ducky | F.P. | 88.09 |
Alphen 26-08-2023
Precies om half vier werd er begonnen met de Light Two Wheel Drives. Hier was het de Poison Ducky die de proeftrek had. Het team was niet tevreden over de run en zou deze later over rijden. Mien Masjien leider in het Nederlands kampioenschap reed met een zelfde sleepwagen afstelling een overtuigende FullPull. Bimmendur moest flink corrigeren om niet links uit de baan te gaan. Green Bullit was ook opweg naar die Fullpull maar net een paar meter ervoor waaide de motor uit. Bij de Dutch Viper werd vlot na de start de noodstop getrokken. Deze was door de sleepwagen zelf geactiveerd. Er werd nog geprobeerd de oorzaak te vinden. Deze werd echter niet zo snel gevonden. Hierdoor werd de wedstrijd voor de Light Two Wheel Drives geneutraliseerd.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | H.P. | |
2 | Green Bullit | H.P. | |
3 | Bimmendur | H.P. | |
4 | Poison Ducky | H.P. | |
5 | Dutch Viper | H.P. |
Montfoort 12-08-2023
Vrijdag mooi weer Zaterdag twijfelachtig viel het al met al mee. En was het tijd voor de 22e editie Pulling in Montfoort. De wedstrijd begon iets later dan opgegeven wegens het opkomen van het terrein door de vele regen van afgelopen dagen. Maar toen ging er een mooie wedstrijd los onder het zonnetje. Voor een paar klassen was dit de bepalende wedstrijd en konden de kampioenen al gefeliciteerd worden. Maar net als de vrijdagavond hadden een paar teams wat minder geluk helaas.
Na 2 standaard klassen werd er op baan 1 wat opgeschaald en was het tijd voor de Light Two wheel drives.
Mien Masjien had de proeftrek waarna de sleepwagen bleef staan. Bimmendûr had de minst verre afstand en werd er finale gereden met de overige 4 deelnemers.
Mien Masjien werd in de finale gediskwalificeerd omdat er meer wit was dan alleen de carrosserie helaas de band ook.
De overige 3 waren Poison Ducky met een 3e plaats gevolgd door Dutch Viper die 3,5 meter verder wist te komen.
De eerste plaats ging naar Green Bullit de enigste diesel in de klasse en wist ruim 7 meter te komen dan de concurrentie!
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Green Bullit | 98.18 | 97.32 |
2 | Dutch Viper | 93.18 | 90.40 |
3 | Poison Ducky | 92.61 | 87.69 |
4 | Mien Masjien | 99.93 | DISK |
5 | Bimmendur | 90.55 |
IJzendoorn 14-07-2023
Na de standaard tractoren was het tijd voor wat meer actie op baan 1 de sleepwagen werd gewisseld en het was tijd voor de Light Two Wheel Drives. Dutch Viper had de proeftrek waarna de sleepwagen lichter ging. Poison Ducky had de 2e proeftrek, Na nog 1 aanpassing was het de beurt aan Green Bullit en die was de eerste die een Full Pull trok.
Hierna volgde nog 4 full pulls maar Poison Ducky kwam hiervoor niet ver genoeg.
In de finale van vier was het Bimmerdur die buiten het podium greep. Green Bullit mocht plaats 3 vullen. Plaats 1 was voor Dutch Viper die de meeste meters wist te pakken. Mien Masjien had een afstand die goed was voor de 2e plaats
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Dutch Viper | F.P | 104.36 |
2 | Mien Masjien | F.P | 101.52 |
3 | Green Bullit | F.P | 96.98 |
4 | Bimmendur | F.P | 90.73 |
5 | Poison Ducky | 85.67 |
Eext 01-07-2023
Eext, een vast gegeven op de kalender. Waar we de afgelopen jaren gigantisch verwend werden met mooi weer en een goede temperatuur, kon deze editie de door de zeilploeg gemiste meters van afgelopen jaren ruimschoots worden goed gemaakt. M.u.v. de mini klasse konden alle klassen, met wat kunst en vliegwerk, verreden worden. Hulde aan de baanpreparateurs en de vrijwilligers die soms gewapend met bezems de strijd aan gingen met het water. Met z'n allen de schouders eronder en door!
Bimmendûr was de eerste in de klasse en zette de sleepwagen goed weg. Na flink wat pech en gemiste wedstrijden was dit een hele mooie start voor dit team. Dutch Viper wist met de eerste officiele trekpoging toch flink wat meters over de afstand van Bimmendur heen te rijden. Vader en zoon van t Ende waren zichtbaar opgelucht en dolblij met dit zeer onverwachte resultaat. Poison Ducky was de volgende en zette zich verrassend op iets meer dan één meter achter Dutch Viper. Mien Masjien was de volgende alleen kreeg deze dit keer niet alle paarden in de Eexter klei en was het resultaat onder de gebruikelijke maat. Green Bullit deed het met het ''oude'' differentieel beter dan in Made. Na Made hebben de mannen snel het oude diff. weer terug geplaatst, die nieuwe was een stap te snel. Bimmendur deed de proeftrek over maar had motorisch toch een probleem dat kostte toch flink wat meters. Nummer 1: Dutch Viper, gevolgd door Poison Ducky en Green Bullit.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Dutch Viper | 100.13 | |
2 | Poison Ducky | 98.92 | |
3 | Green Bullit | 97.50 | |
4 | Mien Masjien | 93.29 | |
5 | Bimmendur | 87.16 |
Made 17-06-2023
Onze Green Bullit had de proeftrek maar waaide uit bij de 50 m. Voor Mien Masjien een nieuwe proeftrek, deze verliep keurig en strak en de No Mercy sleepwagen kon in deze afstelling blijven staan. Dutch Viper ging hard buiten de baan na veel te veel remcorrectie, wat resulteerde in een diskwalificatie. Poison Ducky reed met een mooie balans naar een mooie afstand. Green Bullit deed de proeftrek over, het werd een run met veel deining waardoor de motor van de kever weer uitwaaide. De differentieel wissel na Loerbeek is geen succes gebleken, de gekozen versnelling was te hoog waardoor de motor niet voldoende in toeren kon klimmen. We reden deze wedstrijd weer in Floating Finish.
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 104.07 | |
2 | Poison Ducky | 100.27 | |
3 | Green Bullit | 76.91 | |
4 | Dutch Viper | Disk |
Loerbeek 27-05-2023
Bij de light two wheel drives die de aftrap deden op baan 2, ging niet alles van een leien dakje. Dutch Viper maakte genoeg meters voor een finaleplek door van links naar rechts over de baan te gaan. Bij 98 meter pikte de Opel Kadett de kalklijn mee en dan ben je het haasje. Voor de mannen van Bimmendûr liep het nog slechter af. Met een flinke plof was het einde verhaal voor de krachtbron. In de pull off was Mien Masjien veel te sterk voor de dieselpower van Green Bullit, die op zijn beurt Poison Ducky voorbleef.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | F.P. | 101.63 |
2 | Green Bullit | F.P. | 97.33 |
3 | Poison Ducky | 97.30 | 92.31 |
4 | Bimmendur | 97.12 | |
5 | Dutch Viper | Disk |
Langendijk 12-05-2023
Wedstrijd afgelast door de vele regenval, helaas.....
Oud-Gastel 06-05-2023
Na het zonnige begin van het seizoen op de wedstrijd in Wekerom, hadden de weergoden voorafgaand aan de wedstrijd in Oud Gastel flink huisgehouden. Er werd zelfs gedacht om na de fikse wolkbreuk van donderdag, waardoor het terrein volledig blank, stond af te gelasten. Maar de organisatie stroopte de mouwen op en hebben met man en macht er alles aan gedaan om er toch een wedstrijd neer te zetten. En wat voor een! Zelfs na een regenpauze van 2 uur besloot men de wedstrijd volledig te rijden waarbij het publiek ook massaal bleef. Hieronder een impressie van deze bijzondere wedstrijd die als Floating Finish werd verreden, dus iedereen één keer en dat is dan gelijk de competitie afstand.
Dutch Viper had de proeftrek die eindigde in een mooie afstand rond de 97 meter. Tweede deelnemer in deze klasse was Mien Masjien die voorbij de 110 meter reed. Voor Poison Ducky vandaag de laatste plek, die hem tot de 93 meter bracht. Green Bullit zette de machine net voor de 100 meter stil en als laatste in deze klasse haakte Bimmendur aan, die de winnende afstand van 111,89 reed.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Kwalificatie | Finale |
---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 111.89 | |
2 | Mien Masjien | 110.58 | |
3 | Green Bullit | 99.60 | |
4 | Dutch Viper | 97.41 | |
5 | Poison Ducky | 93.57 |
Oud-Vossemeer 28-04-2023
Helaas afgelast door de vele regenval
COMPETITIE KAMPIOENEN NATIONAL 2022
De NTTO feliciteert de winnaars van de Light Two Wheel Drive klasse! 1. Bimmendur
2. Green Bullit
3. Mien Masjien
Zaterdag 7 januari 2023 is de prijsuitreiking geweest.
Competitie uitslag van 2022
Nummer | Deelnemer | Oudenhoorn | Loerbeek | Made | Eext | Bakel | Alphen | Tzum | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 17 | 20 | 15 | 15 | 20 | 20 | 0 | 107 |
2 | Green Bullit | 13 | 15 | 20 | 20 | 17 | 17 | 0 | 102 |
3 | Mien Masjien | 20 | 17 | 17 | 13 | 15 | 15 | 0 | 97 |
4 | Poison Ducky | 15 | 13 | 13 | 17 | 14 | 14 | 0 | 86 |
5 | Dutch Viper | 14 | 14 | 14 | 14 | 13 | 13 | 0 | 82 |
Tzum 17-09-2022
Helaas is deze wedstrijd door de organisatie afgelast door de weersomstandigheden. Erg jammer dat de laatste wedstrijd van ons seizoen niet verreden kan worden. Pullingteam Bimmendûr gefeliciteerd met het kampioenschap!
Alphen 03-09-2022
Baan 2 begon ook met two wheel drives, maar dan de light variant. Deze kleinere machines zijn een mooie instap naar het grotere werk en met 5 machines aan de start ook een klasse die inmiddels zeer aan elkaar gewaagd is. Proeftrek was voor Poison Ducky maar liep niet helemaal zonder slag of stoot, er bleek een olie lekkage ergens te zitten door wegvallende oliedruk en betekende dit ook einde wedstrijd voor vandaag. Sleepwagen werd zo gelaten en was het aan Bimmendur voor de eerste officiele run met een afstand net onder de 90 meter. Green Bullit was de volgende en ging hier overheen. Mien Masjien kwam ook goed uit de verf vandaag en stonden er sowieso drie al in de finale. Dutch Viper zat alleen even niet in het juiste spoor en kwam toch een anderhalve meter te kort voor een finale plek. In de finale wist Green Bullit z'n verste afstand niet te behouden en werd voorbij gegaan door Bimmendur, Mien Masjien eindigde op de derde plaats. Met een klein puntenverschil (als onze diskwalificatie onterecht word verklaard) word het een spannende laatste wedstrijd in Tzum op 17 september, dan kunnen we nog kampioen worden.
Nummer | Prijs | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 89.26 | 94.75 | |
2 | Green Bullit | 90.88 | 92.96 | |
3 | Mien Masjien | 92.47 | 87.31 | |
4 | Poison Ducky | 91.85 | ||
5 | Dutch Viper | 78.56 |
Bakel 27-08-2022
Light Two Wheel Drives
Proeftrek voor Dutch Viper en bleef de afstelling zo staan. Poison Ducky met een sterk klinkende motor zette de eerste full pull neer, Green Bullit en Bimmendur wisten ook te volgen. Ook Mien Masjien zette een dikke full pull weg. Dutch Viper deed de proeftrek over, maar ging het niet zoals gehoopt en leek het alsof er motorisch iets mis ging. In de finale ging de sleepwagen goed zwaarder. Poison Ducky ging voortvarend te werk, maar liep het niet zoals gehoopt. Green Bullit zette zich hier overheen en verplaatste Bimmendur de sleepwagen nog eens 7 meter. Mien Masjien wist zich Poison Ducky er net uit te tikken. Bimmendur op een, gevolgd door Green Bullit en Mien Masjien. Helaas werd Green Bullit achteraf gediskwalificeerd en schoven Mien Masjien en Poison Ducky door naar de plekken.
1 December is er een uitspraak geweest over de diskwalificatie, een gunstig bericht voor ons: de diskwalificatie is terug gedraaid en daardoor schuiven wij één plaatsje op in het klassement!
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | F.P. | 96.78 | |
2 | Green Bullit | F.P. | 89.75 | |
3 | Mien Masjien | F.P. | 87.05 | |
4 | Poison Ducky | F.P. | 81.50 | |
5 | Dutch Viper | 44.05 |
Eext 02-07-2022
Wat is er weer een geweld op de baan gezet door de hele Light Two Wheel Drive klasse in Eext. Mien Masjien had in de proeftrek en de kwalificatie veel moeite om binnen de baan te blijven. Bimmendûr, Green Bullit, Poison Ducky en Dutch Viper mochten in de finale strijden voor het podium. Green Bullit bleek de beste kaarten in handen te hebben waarna Poison Ducky 2e werd en Bimmendûr de 3e plaat bemachtigde. Dutch Viper zette de 4e afstand neer in de finale.
Bron: LTWD FB
Light Two Wheel Drives
Mien Masjien voor een proeftrek, hierbij had de machine het best lastig. Ook Dutch Viper kon geen rechte lijn rijden maar kwam net niet aan een full pull. Poison Ducky had weer het een en ander veranderd en gooide de eerste full pull op de klokken. Een zeer goede prestatie na zoveel problemen met de motor goed te laten lopen. Green Bullit is ontketend en gooide een tweede full pull op de klokken. Bimmendur maakte dankbaar gebruik het spoortje van zijn voorganger en gooide een mooie full pull er tegen aan. Mien Masjien kreeg niet alle vermogen op de baan door een waarschijnlijk groeiend wiel en kwam onverwacht vroegtijdig tot stilstand. Mooie finale met verrassende deelnemers. Dutch Viper als eerste met een hele fraaie run. Poison Ducky verbaasde wederom iedereen en zette de finishvlag toch nog 14 meter verder. Green Bullit gooide er nog eens drie meter er bovenop en was het aan Bimmendur voor de slotakkoorden. Helaas veel bij moeten remmen en kostte dit toch net de nodige meters. Green Bullit op een, gevolgd door een zeer verrassende Poison Ducky en Bimmendur.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | 1e Run | 2e Run | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Green Bullit | F.P. | 98.41 | |
2 | Poison Ducky | F.P. | 95.22 | |
3 | Bimmendur | F.P. | 91.82 | |
4 | Dutch Viper | 94.27 | 81.58 | |
5 | Mien Masjien | 90.09 |
Made 18-06-2022
Proeftrek voor Green Bullit en pakte heel goed uit. Bimmendur verslikte zich een beetje en dat kost meters. Dutch Viper gooide hoge ogen en zette z'n eerste full pull neer. Mien Masjien gebruikte de hele baan maar hield hem net in de baan. En zette de tweede full pull neer. Poison Ducky heeft nog steeds problemen met het lekker afstellen van de motor. Green Bullit deed de proeftrek over en zette een overtuigende derde full pull op de klok. Finaletijd, Bimmendur had nog steeds dezelfde problemen en belandde helaas buiten de baan. Dutch Viper bleek versnellingsbak problemen te hebben. De machine liep te hoog stationair zodat deze niet in de versnelling kwam. Mien Masjien gooide hoge ogen voor de eerste plaats maar moest even afwachten op een ontwaakte Green Bullit die met een fenomenale run met zelfs nog ruimte over had. Green Bullit verrassend op de eerste plek, gevolgd door Mien Masjien en Dutch Viper.
Bron: NTTO
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Green Bullit | F.P. | 103.51 | |
2 | Mien Masjien | F.P. | 98.71 | |
3 | Bimmendur | 98.65 | disk | |
4 | Dutch Viper | F.P. | HP | |
5 | Poison Ducky | 90.85 |
Loerbeek 28-05-2022
Zaterdag net na de middag zijn we vertrokken naar het Gelderse Loerbeek, een stuk voorbij Arnhem bijna tegen de Duitse grens aan, voor onze tweede wedstrijd. Er staat een stuk minder wind dan in Oudenhoorn en de zon laat zich goed zien tussen de wolken door. Volgens schema rijden wij om 17:45 uur onze runs, maar na wat problemen met de massa van de brandstof solenoïde staan we toch klaar voor de start. Na als tweede ook een proeftrek te hebben gedaan hebben we een mooie eerste run weggezet van 98.40 meter. Helaas waren er op het eind wat complicaties met een losgeschoten koelvloeistof slang, wat veel stoom veroorzaakte en veel koelvloeistof verlies. In Parc Vermé hebben we de lekkage kunnen fixen en het koelsysteem kunnen vullen voor de finale rit. We reden in de finale 93.37 meter wat resulteerde in een mooie derde plaats op het podium en de 3e beker! Kortom een mooie wedstrijd waar we op terug kunnen kijken, ondanks de spanning en de stress door de calamiteiten. Wat betreft de noodstop, (lees ook het verslag van Oudenhoorn) waren er vandaag ook weer problemen. Het ligt niet alleen aan ons systeem, de ander hadden er ook problemen mee. De bemanning van de sleepwagen heeft toegezegd het te gaan verhelpen voor de volgende wedstrijd.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | finale |
---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | FP | 99.24 | |
2 | Mien Masjien | FP | 96.46 | |
3 | Green Bullit | 98.40 | 93.37 | |
4 | Dutch Viper | 96.79 | 89.80 | |
5 | Poison Ducky | 89.81 | 92.92 |
Oudenhoorn 26-05-2022
Op een zonnige en winderige Hemelvaartsdag zijn we rond 12:30 uur aangekomen in Oudenhoorn voor de eerste wedstrijd van 2022. Als eerste klasse moesten wij aan de start verschijnen en de proeftrek was voor Poison Ducky die de sleepwagen rond de 75 meter neerzette. De sleepwagen ging iets lichter en Mien Masjien had de tweede proeftrek, en zette de sleepwagen rond de 100 meter neer. Bij de Green Bullit ging in de eerste run de noodstop eruit wat resulteerde dat de combinatie stil stond rond de 65 meter. Bij de tweede poging viel halverwege de hoofdstroom schakelaar uit waardoor we weer bij even 65 meter stilstonden. Al met al geen resultaten waar we op gehoopt hadden. De start en het optoeren en op-pakken van de koppeling ging gelukkig wel hoe we het hadden verwacht/gehoopt. Nog wat kleine huiswerkpuntjes en 28-05 op naar Loerbeek.
Bron NTTO:
Dat er soms maar een kleine verandering nodig is om flinke stappen te maken, bewees Oudenhoorn 2022 ten voeten uit. Van 2 banen naar 1 baan, waarbij er gekozen werd voor kwaliteit over kwantiteit liet het publiek niet ongemoeid en kwam men in grote getalen af op het spektakel in de Nobel arena. Met aan de ene kant van de baan combinatie voor vips en publiek, aan de andere kant een tweetal goede tribunes die al vanaf het begin vol zaten. Kortom, de nieuwe stijl werd zeer gewaardeerd.
Light Two Wheel Drive
De volledige klasse had niet stilgezeten.
Poison Ducky voor de eerste run in het mooie maar wel ietwat winderige Oudenhoorn. De run was goed alleen moest de machine iets armer gezet worden, gelukkig konden ze het in de herhaling nog een keer proberen. Mien Masjien zette een hele mooie tweede test pull neer. Je kon goed zien en horen hoe mooi deze motor liep, maar toch werd de sleepwagen iets lichter gezet. Bimmendur was de volgende en kwam met een in stijl aan de full pull. Test pull vlag ging neer en was het aan Dutch Viper. De run was goed, maar kwam zeker toch nog wel wat metertjes te kort. Green Bullit ging goed van start maar een klein probleempje met de noodstop onderbrak deze hele mooie run. Poison Ducky stond nog net iets te rijk, maar kwam wel wat verder in vergelijking met de eerste run. Mien Masjien wist zijn eerste run niet te verbeteren, maar stond al wel in de finale. Green Bullit had exact hetzelfde probleem tijdens zijn run, jammer want er zat wel heel veel potentie in. Finale run, waarbij Bimmendur de spits afbeet en een vrij onstuimige run beleefde. Dutch Viper was de volgende en reed toch een nette run. Mien Masjien wist toch heel beheerst er 9 meter bij te zetten. Poison Ducky gaf geen klap verkeerd en snoepte de derde plek af van de Dutch Viper. Mien Masjien op de eerste plek, gevolgd door Bimmendur en Poison Ducky.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Finale |
---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 93.12 | 95.80 |
2 | Bimmendur | FP | 86.58 |
3 | Poison Ducky | 82.69 | 83.33 |
4 | Dutch Viper | 86.10 | 80.08 |
5 | Green Bullit | 66.60 |
COMPETITIE KAMPIOENEN NATIONAL 2021
De NTTO feliciteert de winnaars van de Light Two Wheel Drive klasse! 1. Bimmendur
2. Poisons Ducky
3. Green Bullit
Wat later dan normaal i.v.m. de toen geldende Coronaregels is de feestavond van de National geweest. Op zaterdag 9 april 2022 vond de jaarlijkse feestavond van de National plaats. Waarbij veel dingen anders waren dan de voorgaande edities. Niet alleen de tijd maar ook de locatie, na jaren te gast te zijn geweest in Wernhout was het gezelschap dit keer te gast in de Jacobshoeve in Dorst. Waar in een gezellige atmosfeer vooral werd (voor)uitgekeken naar het nieuwe seizoen. Wat er dit keer ook anders was, was dat er dit keer geen echte vergadering van de sectie National was. Dit keer werd volstaan met een vragenuurtje.
Na een warm en koud buffet werden de competitiewinnaars in het zonnetje gezet. Erik van Oosterhout praatte de prijsuitreiking aan elkaar. Bij de Light Two Wheel Drive klasse mochten alle drie de deelnemers naar het podium. De derde plaats werd ingenomen door Green Bullit, terwijl Poison Ducky tweede werd. De eerste plaats was voor Bimmendur die beide wedstrijden die er werden gereden op zijn naam schreef. Ook de wisselbeker mocht met Bimmendur mee naar huis. Na de prijsuitreiking was er nog een feestavond tot in de late uurtjes.
Competitie uitslag van 2021
Nummer | Deelnemer | Made | Alphen | Assen | Totaal |
---|---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 20 | 20 | 17 | 57 |
2 | Poison Ducky | 17 | 17 | 15 | 49 |
3 | Green Bullit | - | 15 | 20 | 35 |
Assen 05-11-2021
Vrijdagmorgen rond 10 uur vertrokken we richting Assen voor het NK Truck en tractorpulling Assen 2021. Het transport is verzorgd door KAV Logistics, en met de dikke Dodge waren we redelijk snel op onze bestemming. Met 4 teamleden en Jan-Kees als rijder waren de verwachtingen hoopvol. Om 17:00 uur ging het evenement van start en onze LTWD klasse was als eerste aan de beurt.
NTTO:
Light Two Wheel Drives
Poison Ducky mocht als eerste aanhaken op baan 1. Helaas wilde de V8 motor niet mee werken. Rond de 30 meter was het al gebeurd. Green Bullit had de zaken wel voor elkaar. Op volle snelheid ging de groene kever richting de honderd meter. Om vervolgens net over de honderd meter tot stilstand te komen. Bimmendur kreeg onderweg koers problemen. Ondanks de koers problemen was het team toch tevreden. Er was weer waarde volle data verzameld. Poison Ducky mocht zijn proeftrek over doen. Er was iets in de afstelling van de V8 veranderd. Maar ook nu kwam de V8 niet op toeren. Vanwege de korte klasse mochten de deelnemers nog een keer aanhaken. Green Bullit reed opnieuw naar de honderd meter. Ook in de tweede poging trok de zwarte BMW Bimmendur naar rechts. Als laatste mocht Poison Ducky het nog eens proberen. Alleen nu was er een probleempje met de sleepwagen. Later voor de mini unlimiteds op baan 2 mocht er nog een poging gedaan worden. Wat een zelfde resultaat opleverde.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Green Bullit | 103.12 | 100.48 | |
2 | Bimmendur | 92.33 | 76.94 | |
3 | Poison Ducky | 32.37 |
Alphen 04-09-2021
Een zon overgoten zaterdag, zijn we afgereisd naar Alphen (NB) waar we onze eerste en tevens laatste run van 2021 zouden rijden. De verwachtingen waren hoog gespannen, deze winter zijn de kammen op de banden lager gemaakt en we wilden het proberen in de vijfde versnelling om zo meer vaart erin te krijgen. Helaas ging de Green Bullit erg bonken wat zorgde voor geen goede balans en grip op de baan. Een voordeel is wel dat de datalogger alle data heeft opgeslagen en wij daar van de winter mee aan de slag kunnen.
NTTO:
Light Two Wheel Drives
Green Bullit mocht de spits afbijten, maar kreeg de grip niet op de baan. Maar gelukkig een proeftrek dus tweede poging. Poison Ducky en Bimmen Dur maakte er twee hele mooie full pulls van. Green Bullit lukte het de tweede run ook niet en leek het of de bandendruk te hard was om echt in de baan te grijpen. Poison Ducky pikte niet op in de tweede ondanks dat ze de machine iets armer hadden gezet. Bimmen Dur zette een zeer mooie tweede run neer over de 90 meter.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | F.P. | 91,24 | |
2 | Poison Ducky | F.P. | 57,38 | |
3 | Green Bullit | 67,16 |
Made 07-08-2021
Light Two Wheel Drives
Bij de Light Two Wheel Drives waren helaas maar twee machines vertegenwoordigd, mede ook omdat de wedstrijd op korte termijn was georganiseerd zag het Green Bullit team geen kans om alsnog met een wedstrijdklare Kever en team naar Made te komen. De twee overgebleven deelnemers vochten het onderlinge duel uit rond de 90 meter, de winst was voor Bimmendur met slechts iets meer dan een meter voor rivaal Poison Ducky.
Nummer | Deelenemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Bimmendur | 92,04 | 99,93 | |
2 | Poison Ducky | 90,87 | 97,82 | |
3 | Green Bullit | - | - |
Eext 03-07-2021
Helaas is de wedstrijd in Eext voor onze klasse niet doorgegaan, omdat de veiligheidscontrole een technisch mankement aan de sleepwagen aan het licht bracht. Voor ons niet heel erg omdat wij nog niet klaar waren voor het seizoen. Maar voor 2 collega's die de klasse zouden vertegenwoordigen is het een reis voor niets geweest. We kijken uit naar de volgende wedstrijd in Alphen (NB) op 04-09-2021
2020 geen wedstrijden verreden i.v.m. Covid 19
COMPETITIE KAMPIOENEN NATIONAL 2019
De NTTO feliciteert de winnaars van de Light Two Wheel Drive klasse! 1. Mien Masjien 2. Smink No Mercy 3. Green Bullit
Op zaterdag 7 december 2019 vond de prijsuitreiking van de sectie National plaats. Na de organisatorenvergadering gingen de deuren van de zaal van café De Valk in het Brabantse Wernhout open voor de rijders, functionarissen en overige belangstellenden. In een gezellige sfeer werden de prijzen van het jaar 2019 uitgereikt.
Prijsuitreikingen:
De prijzen van de National klasse moesten nog worden uitgereikt voor dit jaar en waarbij dit tijdens de feestavond natuurlijk een ideaal moment is om te doen. Na 3 andere prijsuitreikingen was het de beurt voor de Light Two Wheel Drive klasse. Hierbij mochten Green Bullit de derde, Smink No Mercy de tweede en Mien Masjien de eerste prijs in ontvangst nemen voor het competitie kampioenschap van 2019. Zie de foto's op de pagina nieuws (Bericht van 07-12-2019)
Competitie uitslag van seizoen 2019
Nummer | Deelnemer | Oud-Vossemeer | Made | IJzendoorn | Oudenhoorn | Alphen | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 20 | 14 | 17 | 20 | 20 | 91 |
2 | Smink No Mercy | 17 | 20 | 20 | 17 | 17 | 91 |
3 | Green Bullit | 14 | 17 | 13 | 14 | 14 | 72 |
4 | Poison Ducky | 15 | 15 | 14 | 13 | 12 | 69 |
5 | Bimmendur | - | 13 | 15 | 15 | 15 | 58 |
6 | Lucille | 0 | 11 | 11 | 12 | 11 | 45 |
7 | Dutch Viper | - | 12 | 12 | - | 13 | 37 |
Alphen 31-08-2019
Als eerste klasse op baan 1 mochten de light two wheel drives van start. Na twee keer de officiële proef trek was het Bimmendur, de zwarte BMW die als eerste een afstand van net in de 100 meter neerzette. Dutch Viper ontbreekt het op dit moment nog aan balans en blijft er zo'n 10 meter achter steken. Smink No Mercy was de enige die over de 110 meter lijn een full pull heen ging. Lucille, de VW Golf leek een koppeling problemen te hebben ging al stuiterend over de baan. Doordat stuiteren werd er geen goede afstand neergezet. Poison Ducky deed zijn proeftrek over. Helaas was de balans niet zo goed als de eerste poging. Mien Masjien deed zijn proeftrek ook over en reed naar een voorlopige tweede plaats. Green Bullit de enige kever met een diesel motor kwam in een mooie balans tot bijna 95 meter. In de finale van drie werd het nog even erg spannend. De winnaar van Alphen zou namelijk Nederlands kampioen worden. Als eerste reed Bimmendur een afstand van in de 80 meter. Kampioen kandidaat nummer 1 Smink No Mercy zette een afstand neer van bijna 93 meter. Als Mien Masjien hier over heen zou gaan zou de punten stand gelijk zijn en zou Mien Masjien voor de tweede keer Nederlands kampioen worden op meerdere overwinningen. Met samen geknepen billen zaten de teamleden van Smink No Mercy naar de run van de concurrent te kijken. In een mooie balans ging de witte Ford Capri over de afstand van de leider heen. Met de overwinning in Alpen werd ook het Nederlands kampioenschap binnen gehaald.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 102,94 | 99,44 | |
2 | Smink No Mercy | F.P. | 92,94 | |
3 | Bimmendur | 101,38 | 85,94 | |
4 | Green Bullit | 94,52 | ||
5 | Dutch Viper | 91,85 | ||
6 | Poison Ducky | 82,49 | ||
7 | Lucille | 52,19 |
Oudenhoorn 22-06-2019
De tweede wedstrijd van dit weekend voor de Light Two Wheel Drive klasse was in Oudenhoorn. Met heel warm en zonnig weer zijn we aangekomen op de wedstrijd. Helaas moest Dutch Viper zich afmelden door slijpsel in de afgetapte motorolie na de wedstrijd van gisteren in IJzendoorn. Nieuwkomer Lucille begint steeds beter te lopen en behaalde een 6de plaats. Poison Ducky kwam met 96.58 een kleine 70 cm achter de Green Bullit terecht. Bimmendûr werd 3de maar liep enorme motorschade op in de finale. Smink No Mercy eindigde als 2de. De sterkste deelnemer in Oudenhoorn was Mien Masjien.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | F.P. | 101.24 | |
2 | Smink No Mercy | F.P. | 95.50 | |
3 | Bimmendur | 105.64 | 83.21 | |
4 | Green Bullit | 97.27 | ||
5 | Poison Ducky | 96.58 | ||
6 | Lucille | 70.85 | ||
IJzendoorn 21-06-2019
Op de vrijdagavond in IJzendoorn was het warm en mooi weer, een gezellige sfeer rondom de baan. Lucille voor de proeftrek en had weer een mooi aantal meters voor Data. De grip lag hoger en de afstelling van Made bleek alleen niet de juiste. Green Bullit deed het gas dicht binnen de 80 meter en de sleepwagen ging lichter. Ondanks een kapotte bandenwals ging de wedstrijd door met Dutch Viper als de volgende deelnemer. Met een mooie run bleek de motor toch erg lekker te lopen en bleef alles heel. Poison Ducky zette de eerste officiele run neer met een mooie afstand in de 90 meter. Bimmendur deed er nog een schepje bovenop en de eerste 100 meter was een feit. Dat deze klasse groeiend is is goed te zien en ook mooi voor deze opstap naar het grotere werk. Smink No Mercy deed hier nog een schepje bij en was er zowaar een finale mogelijk. Ook Mien Masjien schaarde zich bij de finalisten. Lucille maakte een betere run, maar heeft nog wel wat sleutel werk om de benodigde pktjes te vinden. Green Bullit maakte ook een betere run en kwam een halve sleepwagen lengte verder. Dutch Viper was de laatste voor de Finale en wist toch ook weer mooie data meters te scoren. Finale startte met Bimmendur en een mooie eerste afstand van 98,32. Smink No Mercy deed hier ook weer een schepje bovenop. Mien Masjien had de afsluitende run en zette zich er precies tussen. Eerste plaats was voor Smink No Mercy gevolgd door Mien Masjien en de nieuwkomer Bimmendur.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 105,50 | 101,90 | |
2 | Mien Masjien | 101,28 | 99,75 | |
3 | Bimmendûr | 100,76 | 98,32 | |
4 | Poison Ducky | 92,84 | ||
5 | Green Bullit | 92,52 | ||
6 | Dutch Viper | 79,60 | ||
7 | Lucille | 58,25 |
Made 15-06-2019
Aangekomen in Made regende het, maar gelukkig werd het droog na een drie kwartier wachten en begonnen we op baan 3 met floating finish. Na de proeftrek van Poison Ducky werd de sleepwagen niet meer verzet. Lucille had de Maidenrun alleen liep de machine niet lekker. Na de eerste meters werd het gas daarom dicht gedaan en schoof men 6 plaatsen op. Bimmendur schoof ook 6 plaatsen op i.v.m. een klein probleempje met de schakelstang. Smink No Mercy stootte Poison Ducky net van de eerste plek. Dutch Viper leek goed van start te gaan, maar ook hier was het onder de 30 meter gedaan. Mien Masjien deed goede zaken. Alleen kwamen ze net te kort op Smink No Mercy. Green Bullit ging als een kogel en kwam uit op een mooie tweede plek met nog drie deelnemers te gaan. Poison Ducky deed de proeftrek over, maar het had niet het gewenste succes. Lucille kwam gelukkig wat verder maar hadden niet het gehoopte succes. Bimmendur leek slecht weg te komen maar ineens kwam de motor echt tot leven en kwamen zelfs de wieltjes los, mooie run met zeer bruikbare data. Laatste van de klasse was Dutch Viper en liet deze mooie 10 cilinder toch wat meer zien. Smink No Mercy ging er met de eerste plaats vandoor, gevolgd door Green Bullit en Poison Ducky.
Nummer | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 96.59 | ||
2 | Green Bullit | 88.06 | ||
3 | Poison Ducky | 84.82 | ||
4 | Mien Masjien | 82.45 | ||
5 | Bimmendûr | 76.46 | ||
6 | Dutch Viper | 65.10 | ||
7 | Lucille | 45.04 | ||
Floating finish wedstrijd |
Oud-Vossemeer 10-05-2019
Met nog twee machines in aanbouw waren er vijf afgereisd naar Oud-Vossemeer. Anderhalf uur later dan gepland werden we opgehaald door de sleeptrekker. Lucille (de voormalige Bad News) was er voor het eerst bij maar liep nog voordat er een meter was gereden al schade op. Bij het oppikken door een sleeptrekker ging het mis doordat de machine uit de oppikbok viel, door de schade aan de machine was helaas niet mogelijk om nog op de baan te verschijnen. Mien Masjien pakte de overwinning met een ruim verschil op Smink No Mercy, deze had wel problemen in de aandrijving. Green Bullit kon met de nieuwe turbo nog geen bedreiging vormen voor Poison Ducky, de Cummins diesel kreeg de turbo goed op toeren, maar kwam nog wat tekort op de Chevrolet. De volgende afspraak staat op het programma voor de wedstrijd in Made, met een fraaie gevarieerde startlijst (mits de techniek het uiteraard toelaat..)
NR | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 101.77 | ||
2 | Smink No Mercy | 95.30 | ||
3 | Poison Ducky | 82.57 | ||
4 | Green Bullit | 78.51 | ||
Floating finish wedstrijd |
COMPETITIEKAMPIOENEN NATIONAL 2018
NTTO feliciteert de winnaars in de Light Two Wheel Drive klasse!
1. Smink No Mercy
2. Mien Masjien
3. Poison Ducky
Op zaterdag 8 december 2018 vond de jaarlijkse bijeenkomst van de sectie National plaats. Na de organisatorenvergadering gingen de deuren van de zaal van café De Valk in Wernhout open voor de rijders, functionarissen en overige belangstellenden. In een gezellige sfeer werden de prijzen van het jaar 2018 uitgereikt.
Prijsuitreikingen:
De prijzen van de National klasse moesten nog worden uitgereikt voor dit jaar en waarbij dit tijdens de feestavond natuurlijk een ideaal moment is om te doen. De spits werd afgebeten door de Light Two Wheel Drive klasse. Hierbij mochten Poison Ducky de derde, Mien Masjien de tweede en Smink No Mercy de eerste prijs in ontvangst nemen voor eindklassement van 2018.
Competitie uitslag van seizoen 2018
NR | Deelnemer | Made | Oudenhoorn | Eext | Putten | Alphen | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 20 | 20 | 20 | 20 | 15 | 95 |
2 | Mien Masjien | 17 | 15 | 17 | 17 | 20 | 86 |
3 | Poison Ducky | 15 | 17 | 15 | 14 | 14 | 75 |
4 | Green Bullit | 14 | 14 | 14 | 15 | 17 | 74 |
Alphen 08-09-2018
Als je erbij bent geweest heb je een fantastische dag gehad! Dit jaar was de Grand National wedstrijd extra bijzonder, de dag erna zou hier namelijk ook het EK plaatsvinden. Daarnaast was er de maidenrun van de nieuwe No Mercy 3.0 sleepwagen bewees dat de zaken goed op orde waren na de ETPC goedkeuring.
Jos Molendijk trapt de middag af met de Green Bullit, hij zet een solide run neer maar zodra Smink No Mercy daar genadeloos over geen gaat is de toon gezet voor de rest van de dag. Op baan 1 gaat gestreden worden met geslepen messen! Ook Mien Masjien trekt een hele dikke fullpull maar als de kampioen van 2017 zijn de gebroeders Herweijer gespannen, want gaat nu eindelijk alles weer op de plek vallen? Maar nee, de machine komt niet op toeren en bij de herstart komt de Poision Ducky niet verder dan 91 meter. De Green Bullit trapt de finale af met 96 meter en daarmee gaan de mannen uit de Hoekse waard naar huis met de 2e plaats. Want Smink No Mercy kan niet aan deze afstand tippen maar Mien Masjien gaat ruim voorbij de 96 meter van Green Bullit en gaat dus met de grootste beker naar huis. En niet te vergeten; Smink No Mercy is Nederlands competitie kampioen 2018 met bijna 10 punten voorsprong op nummer 2.
NR | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | F.P. | 101,75 | |
2 | Green Bullit | 108,80 | 96,42 | |
3 | Smink No Mercy | F.P. | 92,90 | |
4 | Poison Ducky | 91,02 |
Putten 14-07-2018
De zaterdageditie van de Beachpull had weer alle aspecten wat je van tractorpulling kan verwachten. Misschien niet bij alle klassen het spektakel waar je als bezoeker op hoopt. Toch was het enthousiasme onverminderd en dat mag gezegd worden, aan de organisatie zal het niet gelegen hebben. Werkelijk alles was uit de kast getrokken om er een prachtig spektakel van te maken.
De eerste klasse van baan 1 was de Light Two Wheel Drive. Met een mooie full pull door Mien Masjien werd de dag klokslag drie uur gestart. Ook Smink No Mercy zette zich bij de finalisten door een full pull. Ook de Green Bullit en Poison Ducky voegden zich hierbij en zou het een leuke finale gaan worden. Mien Masjien zette de eerste te kloppen afstand neer. Smink No Mercy had een wilde run en moest flink werken, maar ging over de afstand van Mien Masjien heen. De Green Bullit kreeg niet de benodige paarden aan de grond en bij Poison Ducky leek het net alsof deze iets teveel brandstof kreeg. Smink No Mercy op de eerste plaats, gevolgd door Mien Masjien en Green Bullit.
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | F.P. | 101,83 | |
2 | Mien Masjien | F.P. | 97,10 | |
3 | Green Bullit | F.P. | 88,88 | |
4 | Poison Ducky | F.P. | 52,75 |
Eext 07-07-2018
De locatie in Eext is ingrijpend veranderd. De wedstrijdbaan vormt natuurlijk nog steeds het epicentrum, maar daar omheen is weinig hetzelfde gebleven. Tribunes zijn verplaatst en het grote groene grasveld is veranderd in een grote zandvlakte. Dat is verworden tot een speelplaats voor kinderen en een ruimte voor versnaperingen, zoals op muziekfestivals ook vaak het geval is. Een band in de muziektent maakte het plaatje compleet. Op de kleibaan ontspon zich een mooie strijd die wel flink uitliep. De trucks en light two wheel drives reden voor de eerste maal in het Drentse Eext. De toppers in de Grand National klassen konden het vermogen goed omzetten in afgelegde meters zodat het klassement niet op zijn kop werd gezet.
Poison Ducky reed een hele mooie proeftrek, hiermee bleef de sleepwagenafstelling staan. Wij kregen met de Green Bullit de aanwezige paardenkrachten niet op de baan, hij stuiterde enorm op de achterbanden, wat meters kost.. Het publiek in Eext kreeg met de volgende deelnemers Smink No Mercy en Mien Masjien, twee dikke full pulls voorgeschoteld wat resulteerde in een mooie finale van drie Light Two Wheel Drives. Poison Ducky had motorische problemen waardoor het vermogen weg viel tijdens de run. Smink No Mercy deed goede zaken en maakte wederom een mooie run. Mien Masjien deed wat ie kon, maar kon de eerste plek niet afpakken van Smink No Mercy.
NR | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | F.P. | 101.68 | |
2 | Mien Masjien | F.P. | 95,43 | |
3 | Poison Ducky | 103,78 | 75,03 | |
4 | Green Bullit | 88,51 |
Oudenhoorn 23-06-2018
Meer variatie was dit keer het streven van STPO Oudenhoorn en dit is wat ons betreft prima gelukt! Afgelopen weekend kregen de bezoekers een goede blik van alle diverse klassen en mogelijkheden binnen onze klassen en zat de stemming er goed in tijdens deze dag vol spektakel. Ook het goede weer hielp hierbij weer een handje mee, waardoor de Nobel Arena massaal gevonden werd.
Smink No Mercy had de proeftrek en zette een strakke afstand neer waarbij de sleepwagen lichter werd gezet. Poison ducky zette ook een goede run weg en bleef de sleepwagen instelling ongewijzigd.. Mien Masjien kwam vandaag niet uit de verf, er zijn nog wat dingen uit te proberen alleen pakte het vandaag even niet goed uit. Als laatste was de Green Bullit aan de beurt. De motor waaierde niet uit en bleef zijn toeren goed vast houden, maar het mocht niet baten. Doordat de sleepwagen lichter werd gezet kwam Smink No Mercy niet meer terug en deed Poison Ducky zijn proeftrek niet meer over. Zodoende kregen we de uitslag zoals er ook gereden werd, Smink No Mercy op een, gevolgd door Poison Ducky en Mien Masjien. De Green Bullit was de hekkensluiter van vandaag.
NR | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 95,55 | ||
2 | Poison Ducky | 83,51 | ||
3 | Mien Masjien | 79,08 | ||
4 | Green Bullit | 77,44 |
Made 16-06-2018
Powerweekend Made vierde zijn 25 jarig jubileum en dat werd 3 dagen lang groots gevierd. Na de succesvolle vrijdagavond werd op zaterdagmiddag de wedstrijd hervat. De taluds en tribunes stonden afgeladen vol met toeschouwers en die kregen op de 3 wedstrijdbanen een mooie show voorgeschoteld. Zowel nationale als internationale machines kwamen aan de start. Speciale gast was Gardner Stone uit Amerika met zijn beroemde General Stage IV. Powerweekend Made heeft op niet mis te verstane wijze laten zien hoe een bevlogen organisatie een evenement kan laten groeien. Niet alleen in Nederland maar ook buiten onze landsgrenzen weet men inmiddels, Made daar moet je bij zijn!
De light two wheel drives starten om half drie op de middenbaan. De turbo diesel van Green Bullit kwam in de proeftrek net wat tekort voor de 100 meter. In de herkansing lukte het wel om de 100 meter te overbruggen. De andere drie gingen in gestrekte draf over de 110 meter en daarmee werd het een finale van vier. De witte Mien Masjien beet het spits af en bleef de gele eend van Poison Ducky ruim voor. Green Bullit kon in de pull off het gekozen verzet niet aan en waaierde uit. Bij Smink No Mercy waren op vrijdagavond in de competitie van de DCPO een paar drijfstangen door het blok geslagen. Dat betekende een nacht flink doorwerken om een nieuw blok op te bouwen zodat ze ook op zaterdag aan de start konden verschijnen. Ondanks dat maakte rijder Berry Smink een uitgeslapen indruk want hij ging in een streep over de baan en won met ruime voorsprong de klasse. Dat is wat je noemt loon naar werken.
NR | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | F.P | 108,34 | |
2 | Mien Masjien | F.P | 100,50 | |
3 | Poison Ducky | F.P. | 93,67 | |
4 | Green Bullit | 102,37 | 78,17 |
Bron: NTTO
COMPETITIEKAMPIOENEN NATIONAL 2017
NTTO feliciteert de winnaars in de Light Two Wheel Drive klasse!
1. Poison Ducky
2. Mien Masjien
3. Green Bullit
Zo net voor de feestdagen tegen het eind van het jaar, werd er in het altijd warme en gastvrije Wernhout weer de jaarlijkse feestavond gehouden voor de National sectie. Mede door de vele winterse neerslag die deze dag voorspelt was, viel het op dat de aanwezigen hoofdzakelijk uit de zuidelijke delen van het land aanwezig waren. Gelukkig bleef de winterse neerslag uit en werd het al met al toch nog een leuke gezellige avond, waarbij vele herinneringen werden opgehaald van het afgelopen seizoen.
De dag begon met de afsluitende jaarvergadering voor de leden van de sectie, hierbij werd een terugblik gegeven aan toch wel een mooi seizoen van 2017 waarbij er weer voor vele erg mooie hoogtepunten en persoonlijke resultaten waren behaald. Na dit alles was het tijd voor het diner, waarbij er weer een mooie en gevarieerde maaltijd werd voorgeschoteld voor de aanwezigen. Onder het genot van het hapje en drankje, kwamen de verhalen alweer lekker op tafel en zat de stemming er al weer vroeg in. Na het eten werd het tijd voor de prijzen en was het dit keer weer aan Erik van Oosterhout om de avond aan elkaar te praten.
Prijsuitreikingen
In tegenstelling tot de prijzen binnen de Grand National, moesten de prijzen van de National klasse nog worden uitgereikt waarbij dit tijdens de feestavond natuurlijk een ideaal moment is om te doen. De spits werd afgebeten door de Light Two Wheel Drive klasse. Hierbij mochten Green Bullit de derde, Mien Masjien de tweede en Poison Ducky de eerste prijs in ontvangst nemen voor eindklassement van 2018.
Competitie uitslag van seizoen 2017
Nr | Deelnemer | Loerbeek | Oudenhoorn | Made | Cadzand | Alphen | Totaal |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Poison Ducky | 20 | 17 | 17 | 17 | 14 | 85 |
2 | Mien Masjien | 17 | 14 | 20 | 15 | 17 | 83 |
3 | Green Bullit | 15 | 15 | 15 | 14 | 15 | 74 |
4 | Smink No Mercy | - | 20 | 0 | 20 | 20 | 60 |
5 | Bad News | - | 13 | 14 | - | - | 27 |
Alphen (NB) 16-09-2017
Terwijl het in zo'n beetje driekwart van Nederland regende was het in Alphen zwaar bewolkt maar droog. Windstil en niet echt koud. Prima omstandigheden om eens een rondje tractorpulling uit te oefenen. Met veel deelnemers aanwezig en gelukkig genoeg sleepwagens om de wedstrijd af te maken was er weer van alles te beleven. Kortom veel aspecten die weer veel stof tot nadenken en napraten gaven.
Tijdens de voorgaande wedstrijden kon het eigenlijk al niet meer fout gaan met de Poison Ducky qua kampioenschap, maar zouden ze hun laatste rit met mooi resultaat kunnen eindigen? Het was aan Green Bullit om de proeftrek te doen en hierbij werd de sleepwagen verzwaard. Smink No Mercy was de volgende en reed met een mooie run een dikke Full Pull. Proeftrek drie was aan de Poison Ducky, maar deze had de motor niet lekker lopen. Mien Masjien had de eerste officiële run en mocht de vader van de chauffeur nu zelf de wagen in het goede spoor houden. Dit lukte prima en was er sowieso een mooi podium voor dit team zeker. Green Bullit deed zijn proeftrek over en wist net niet aan de afstand van de Mien Masjien te komen. Smink No Mercy deed zijn proeftrek ook over en stak hem mooi vanaf rechts ervoor. Poison Ducky probeerde er nog een mooie run van te maken maar dit lukte helaas niet vanwege een sputterende motor. Smink No Mercy eindigde hierdoor op plaats één gevolgd door Mien Masjien en Green Bullit. En Poison Ducky werd kampioen Light TWD 2017.
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 111,52 | ||
2 | Mien Masjien | 92,36 | ||
3 | Green Bullit | 82,84 | ||
4 | Poison Ducky | 46,94 |
Cadzand 15-07-2017
Op zaterdag 15 werd er onder een dreiging van regen een wedstrijd verreden. Woensdags voor de wedstrijd was er een enorme hoeveelheid water in Cadzand gevallen. Ook de baan had er het nodige van mee gekregen. Er werd meteen besloten om alle klassen in 1 pull te beslissen. De wedstrijd begon moeizaam maar werd naar het einde toe steeds beter voor de tractoren.
Om 3 uur werd er gestart met de Light Two Wheel Drives. Smink No Mercy zette in de proeftrek een mooie afstand neer van 107 meter. Toch werd er besloten de sleepwagen lichter te zetten om zoveel mogelijk deelnemers over de 100 meter te krijgen en daarmee de baan beter te laten worden. Mien Machine kreeg vervolgens de sleepwagen niet voorbij aan de 100 meter. De eerste echte meetellende afstand was voor Poison Ducky. Deze kwam nog 2.5 meter te kort voor de 100 meter. Green Bullit kwam in zijn eerste poging niet van zijn plaats en besloot 6 plaatsen op te schuiven. Smink No Mercy hoefde zijn proeftrek omdat de sleepwagen lichter gezet was niet over te doen, maar deed dit toch. Een afstand van over de 110meter was het resultaat. Als laatste haakte de Green Bullit nog eens aan en kreeg de sleepwagen nu wel in beweging. bij de 60 meter was het echter over.
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 107,38 | 110,76 | |
2 | Poison Ducky | 97,47 | ||
3 | Mien Masjien | 95,53 | ||
4 | Green Bullit | 58,91 |
Made 17-06-2017
Het Mades Powerweekend editie 2017 is weer voorbij. Wat 24 jaar geleden begon als een 1-dags evenement met voornamelijk lokale is uitgegroeid tot Europas grootste Truck & Tractor Pulling evenement. Een drie daags weekend festijn met meer dan 600 deelnemers in meer dan 60 verschillende klassen op drie vaste wedstrijden banen aan tussen de Scheerbiesstraat en de Wildestraat in Made. In 1993 werd het plan om ook in Made een Tractor Pulling evenement te organiseren werkelijkheid met een wedstrijd voor lokale deelnemers. Die eerste jaren werd het om het jaar gehouden ook omdat er steeds weer een ander terrein en datum moest worden gezocht. Was de eerste editie al gelijk een succes, voor de tweede wedstrijd moest vanwege grootte belangstelling een tweede baan worden aangelegd om alle deelnemers te kunnen laten rijden. Vanaf 2002 is de NTTO A-divisie in het programma opgenomen. De vereiste baan kwaliteit kon door de organisatie Mades Powerweekend worden gegarandeerd nadat op het terrein van de familie van Oosterhout drie vaste wedstrijd banen konden worden aangelegd. Bovendien werden er taluds, voor de bezoekers, en een vaste infrastructuur voor water, stroom en sanitair aangelegd. Sinds 2005 zijn de ETPC Euro Cup klassen toegevoegd aan het progamma en dit jaar waren naast de vijf Euro Cup klassen ook twee Euro Challenge klassen te zien in Made. Het is ondertussen al weer negen jaar geleden dat de stichting Mades Powerweekend dit begrip introduceerde. Door dit initiatief strijden deelnemers in diverse Sport- en Supersport klassen uit heel Europa onder een eenduidig reglement met elkaar. Op drie led schermen zijn de afstanden van alle deelnemers te zien plus de tussen- en eindstanden. En op het grote hoofdscherm live registraties van de wedstrijd. Naast drie dagen tractor pulling zijn er tegenwoordig de party tenten (groot en grootst) met optredens van vele artiesten op alle dagen. Daarnaast veel vertier voor de kinderen met o.a. spring kussens en apart georganiseerd entertainment. Kortom, Mades Powerweekend was al groots maar het was dit jaar met recht het meest omvattende en grootste Pulling evenement van Europa.
Poison ducky proeftrek, had moeite met de motor, maar wel fullpull. Bad news had eerste officiële run en gaf een hele mooie run maar bleef net achter de Poison Ducky, Mien Masjien had geen problemen en ging volle bak over de fullpull lijn. Green Bullit was de derde aanhaker en ging vol goede zin naar de eindlijn. Finale tijd was gekomen aangezien Smink No Mercy had besloten niet aan te haken, waardoor deze in het parc fermé achter bleef. Poison Ducky had run twee een mooie start en wist hem net onder de fullpull lijn te brengen ondanks de motorproblemen, Bad News had minder geluk en viel rond 80 meter weer stil. Mien masjien was de volgende en ging goed van start, zo goed van start dat hij met gemak over de afstand van Poison ducky heen ging. Green bullit was de laatste en kreeg helaas niet de benodigde snelheid erin, wel snoepte deze de derde plaats weg van Bad News waardoor het Mien Masjien gelukt was de wedstrijd te winnen, gevolgd door Poison Ducky en Green Bullit.
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Mien Masjien | 110,00 | 114,95 | |
2 | Poison Ducky | 110,00 | 109,33 | |
3 | Green Bullit | 110,00 | 93.93 | |
4 | Bad News | 130,27 | 88,63 | |
5 | Smink No Mercy | DNS |
(Bron: NTTO)
Oudenhoorn 10-06-2017
Een schitterende ambiance in de pullingarena van Oudenhoorn. Met weer wat iedereen wel zou willen voorspellen. Dat waren de belangrijkste ingrediënten voor een fantastische wedstrijd in het Zuid-Hollandse Oudenhoorn. Het is ieder jaar weer vertrouwd terugkomen aan de Ruigendijk. Dus dit jaar niet anders. Twee kleibanen die bij de Grand-National soms wat moeilijke starts gaven maar zich keurig hielden onder het grove geweld van de sterkste machines die Nederland rijk is.
Zaterdag 10 juni hebben we gereden in Oudenhoorn (onze thuiswedstrijd) en daar weer een mooie derde plaats weten te bemachtigen. Het was heel leuk om veel vrienden en fans te zien die ons kwamen aanmoedigen! Vriend en sponsor Govert had de halve voetbalvereniging uitgenodigd.
Het was een warme dag met veel zonneschijn. Rond de middag zijn we vertrokken naar Oudenhoorn om alles klaar te hebben staan voor het begin van de wedstrijd (16:00 uur). Volgens planning moesten we rond de klok van 18:45 uur aan de start verschijnen. Rijder voor vandaag was Arie. We werden al vroeg opgehaald om naar de weegbrug te gaan, en moesten nog even haasten om de motor warm te laten draaien.
De planning was om op baan 2 te rijden, maar toen we opgesteld stonden in parc fermé kregen we te horen dat we op baan 1 zouden rijden. Aan de tribunekant, voor het publiek wel leuker! Door de haast van de baan wissel zijn we de gewichten vergeten en een run in de vijfde versnelling gemaakt met de extra gewichten op de achteras…resultaat: ruim 80 meter. Snel voor de tweede run hebben we nog wat gewichten kunnen verwijderen, maar niet alles volgens onze planning. Met als resultaat 94,36 meter en een derde plaats op het podium.
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Smink No Mercy | 110,00 | 114,88 | |
2 | Poison Ducky | 110,00 | 98,15 | |
3 | Green Bullit | 80,62 | 94,36 | |
4 | Mien Masjien | 96,13 | 85,03 | |
5 | Bad News | 81 | 00,93 |
Loerbeek 27-05-2017
Zaterdag 27 mei werd voor de 27e keer een wedstrijd georganiseerd in Didam.
Dit jaar was het het ook de laatste keer dat het onder de naam Didam zou zijn. Vanaf volgend jaar staat er Loerbeek op de kalender.
Onder een strak blauwe hemel en een temperatuur van ruim 30 graden zou dit 1 van de warmste edities van dit evenement worden.
We zijn die zaterdag rond 14:00 uur in de middag vertrokken richting Arnhem, om 16:00 uur begon de wedstrijd. Volgens de planning zouden wij rond de klok van 20:30 uur voor de sleepwagen plaatsnemen op baan 2. Voor de opstelling kregen we de technische keuring waarbij de noodstop werd getest en goed bevonden. Op weg naar de baan hadden we al de pech dat de noodstop eruit ging, de tape waarmee hij vastzat was door het warme weer los geraakt. Snel hebben we het tape vast gemaakt en plaats genomen voor de sleepwagen.
De eerste run startte goed, maar bij 25 meter ging de noodstop er weer uit en strandde we bij 31 meter. Net over de 30 meter grens, waardoor we de run niet meer mochten overdoen….
Gelukkig mochten we nog een poging doen, buiten mededinging. Die pakte ook niet goed uit….met de start kwam de turbo niet goed op toeren waardoor we veel vermogen mistten en strandden bij 50 meter. Al met al was het best wel een pech dag voor ons. Gelukkig waren we maar met drie auto’s in de klasse waardoor we toch nog een podiumplaats hadden en punten!
Nr | Deelnemer | Run 1 | Run 2 | Finale |
---|---|---|---|---|
1 | Poison Ducky | 110,00 | 102,00 | |
2 | Mien Masjien | 110,00 | 88,02 | |
3 | Green Bullit | 31,15 | 50,30 |